De ce website-ul este important pentru afacerea ta?

Data publicării: 15 Martie 2023

Dacă încă nu ai un website, probabil că ai fost sfătuit să creezi unul pentru afacerea ta, însă nu a ajuns niciodată să fie o prioritate. Poate nu ai înțeles importanța, sau pur și simplu nu ai știut de unde să începi. La ce ajută să investești într-un site și cum se justifică această investiție?


În acest articol vom sublinia câteva motive pentru care website-ul este un instrument esențial pentru businessul tău ca dealer auto, cum contribuie la conturarea imaginii tale de brand, cum te ajută să-ți crești credibilitatea în fața clienților și într-un final să vinzi mai mult.


De asemenea, vei afla cum să definești profilul clientului ideal (sau avatarul de client) pentru a-ți construi platforma online în funcție de nevoile lui specifice.


1. Website-ul este cartea de vizită a afacerii tale.


Dacă la începutul anului 2022 erau peste 16 milioane de utilizatori de internet în Romania, până în 2023 cifra probabil a crescut și mai mult, penetrând aproape aproape 90% din populația țării. Dintre toți acești potențiali clienți, cea mai mare parte dintre ei nu doar ca au așteptarea ca o afacere să aibă prezență online, ci se așteaptă ca aceasta să fie o experiență completă: prezența unui site web, activitate pe rețelele de socializare, recenzii primite de la alți clienți, o interfață interactivă pentru cumpărături online și așa mai departe.


Dacă în 2023 nu ți-ai dat seama că majoritatea clienților caută informații pe website-uri înainte să ia o decizi de cumpărare, vei rămâne mereu cu un pas în spatele competitorilor tăi.


2. O bună prezență în mediul online îți crește credibilitatea.


Câți alți antreprenori oferă exact același serviciu ca și tine? Un site web realizat profesionist îți oferă șansa să te poziționezi diferit și să subliniezi motivele pentru care produsele sau serviciile tale sunt mai bune decât ale competiției. Website-ul este canalul ideal prin care comunici informații către publicul tău, și locul în care se formează prima impresie în fața potențialului tău client. În cazul în care prezența ta online lipsește, un client poate crede ca nu ești serios, că nu investești în afacere sau că nu îți pasă de clienții tăi. Într-un final se va reorienta să cumpere din altă parte, iar tu vei avea doar de pierdut.


Peste 80% dintre clienți sunt de acord că un website face o afacere mult mai credibilă. Mai mult decât atât, atunci când ai propriul site îți poți crea o adresă de mail profesionistă care adaugă o notă extra de profesionalism în conversațiile de vânzări pe care le ai pe mail.


3. Atrage mai ușor clienți interesați de serviciile tale prin Google.


Un website personalizat pentru afacerea ta este o metodă excelentă să te faci mai vizibil în fața potențalilor clienți, pe Google. Prin optimizarea conținutului de pe site-ul tău web poți include cuvinte și fraze care au legătură cu afacerea ta, astfel încât atunci când clientul caută un produs sau un serviciu oferit de tine, afacerea ta să apară printre primele rezultate.


Profilul de afacere de pe Google și recenziile pozitive primite de la clienții din trecut contribuie de asemenea la creșterea vizibilității pentru business-ul tău.


4. Folosește-te de cifre și de puterea reclamelor online.


Partea și mai bună este ca ai oricând acces la date: știi câte persoane vizitează site-ul, pe ce pagini se uită și pentru câte minute, care sunt cele mai vizitate secțiuni, ce vârstă, gen și din ce oraș sunt vizitatorii care ajung la tine pe site etc. Tu te poți folosi de aceste date să-ți înțelegi mai bine clienții și să la oferi exact ce au nevoie.


Websitul este nucleul campaniilor online și este esențial dacă vrei să te promovezi și să-ți crești numărul potențialilor clienți. Unii dealeri auto aleg să deruleze campanii de marketing pe rețelele sociale, iar de acolo să redirecționeze userii către alte platforme web, unde pot ajunge chiar la concurență. Dacă ai propriul site, te asiguri că experiența utilizatorului este completă și ajunge mai departe în procesul de cumpărare al produsului tău.